Uwielbiam zapach druku o poranku

Lubimy robić gazety. Wyrośliśmy z custom publishingu i wciąż mamy do niego sentyment. Tym bardziej cieszy nas fakt, że nasze publikacje docenia nie tylko klient i jego pracownicy, ale także branża content marketingowa. 

Przekonaliśmy się o tym podczas gali konkursu Power of Content Marketing Awards organizowanego przez Stowarzyszenie Content Marketing Polska, gdzie nasz miesięcznik „Głos VWP” dla Volkswagen Poznań został finalistą w jednej z najbardziej obleganych kategorii: magazyn dla pracowników, nakład powyżej 1000 egzemplarzy.

image

To nie jest bułka z masłem 

Zaangażowanie uwagi pracowników i dotarcie do nich ze strategicznymi treściami jest szczególnie trudne w przypadku koncernów produkcyjnych, które w kilku lokalizacjach zatrudniają tysiące ludzi z różnych grup wiekowych. Content zawieszony w sieci nie jest dla nich wyjściem optymalnym, bo nie każdy z pracowników jest na tyle zaawansowany cyfrowo, by bez trudu dotrzeć do treści ważnych z jego i pracodawcy punktu widzenia. Najefektywniej dotrzeć do niego za pomocą gazety. I to takiej, którą fajnie będzie wziąć do ręki – w nowoczesnym layoucie, drukowanej na offsecie w formacie bliskim starej „Rzepie”, rozdawanej ze specjalnych dystrybutorów, stojących przy wejściach do zakładów.

Publikacje papierowe są drogie, wymagają mnóstwo zachodu, logistyki, sporego zespołu po stronie klienta, doświadczonych redaktorów i dtp-owców po stronie agencji.

Równie wymagająca jest specyfika samej komunikacji wewnętrznej – z jednej strony są tematy, które ma do przekazania pracownikom zarząd, z drugiej takie, o których pracownicy sami chcieliby poczytać. Nam zależało też na tym, by zaangażować ich do współtworzenia treści.

Wyzwań nie brakuje: jak zmotywować pracowników, by robili zdjęcia nadające się do druku, pisali zajmujące teksty, dotrzymywali terminów (praca nad miesięcznikiem nigdy się nie kończy, bo gdy dostają do ręki wydanie, kolejne jest już w fazie produkcji) i wymogów objętości tekstów (gazeta nie jest z gumy!). I nie mówimy tu wyłącznie o autorach z działów komunikacji, ale o tych, którzy na co dzień składają w zakładach samochody.

A jednak się udało 

Wiele materiałów przygotowywanych jest przez pracowników produkcyjnych, którzy w ten sposób mogą poczuć się docenieni za wyniki firmy – opisują optymalizacje i ulepszenia wprowadzone w obszarach, za które są odpowiedzialni. Piszą też o swoim zaangażowaniu w działania na rzecz ochrony środowiska i współpracy ze społecznością lokalną, w programy wolontariackie oraz charytatywne.

Nie brakuje oczywiście treści strategicznych z punktu widzenia koncernu, jednak gros materiałów to teksty z ludzką twarzą.

My redagujemy, skracamy, doradzamy, uzupełniamy, dopytujemy, poprawiamy, szkolimy, podsuwamy pomysły. I towarzyszymy im w dziennikarskiej pasji, budując świetną wieloletnią relację.

Na koniec garść szczegółów:
„Głos VWP” – miesięcznik, 20-24 strony, drukowany na offsecie 70 g w formacie A3
Nakład +- 3000 egzemplarzy
Wydawany dla Volkswagen Poznań
Finalista Power of Content Marketing Awards w kategorii magazyn dla pracowników, nakład powyżej 1000 egzemplarzy


 

Jak Ci się podobał nasz artykuł?

Przepraszamy,
ta funkcja jest obecnie niedostępna.