Securi-do – filozofia ochrony druku i biura

 Znaleźć trop kreatywny w korzeniach firmy i połączyć z obszarem tematycznym dyktowanym przez nowoczesny produkt. Nie jest to zadanie łatwe. Ale kreatywne burze z klientem potrafią przynieść oczekiwany efekt.

Bezpieczeństwo informacji w przedsiębiorstwie to w zasadzie day-to-day business. O jego znaczeniu nie trzeba nikogo przekonywać. Od firmy małej do dużej, wszyscy starają się uchronić dane przed wyciekiem.

Najmniejsi szkolą pracowników i planują procedury. Więksi tworzą działy i zatrudniają ekspertów. Najwięksi współpracują z wyspecjalizowanymi organizacjami i zlecają kontrolowane ataki, by wykryć dziury w swoich systemach zabezpieczeń.

Po drugiej stronie mają jednak przeciwników wyjątkowo sprytnych. Wyszukujących najsłabiej chronionych punktów, jakimi mogą okazać się… drukarki. Tylko 6% przedsiębiorców dostrzega w nich zagrożenie bezpieczeństwa.

Po raz pierwszy drukarko-kopiarki użyto do kradzieży dokumentów w latach sześćdziesiątych XX-w w Ambasadzie Związku Radzieckiego w Waszyngtonie. Urządzeniem był Xerox 914, który został wyposażony w dodatkową kamerę na błonę światłoczułą 8 mm, rejestrującą każdą z kopii. Błona światłoczuła była każdorazowo wymieniana przez obsługującego serwisanta firmy Xerox podczas przeglądu urządzenia.

Taka sceneria przenosi nas z mało inspirujących korporacyjnych korytarzy i kolumn danych w szpiegowską scenerię rozgrzewającą wyobraźnię.

Taki też kontekst staraliśmy się znaleźć wspólnie z naszym klientem – Działem marketingu B2B Canon – na konferencji branżowej IT Future Expo w 2017 roku.

image

Od Kyosei do Securi-do

Inspirując się korporacyjną filozofią japońskiej firmy Canon pod nazwą kyosei, oznaczającą wspólną pracę dla wspólnego dobra, stworzyliśmy filozofię Securi-do. Filozofię świadomości, wiedzy i bezpieczeństwa. Ta ostatnia kwestia, była tym bardziej istotna, że wszyscy przedsiębiorcy żyją z rosnącą świadomością restrykcyjnego prawodawstwa w postaci RODO, wymagającego od nich daleko idących kroków, zapewniających ochronę danych klientom i pracownikom, a obwarowanego drakońskimi karami.

Tu też widzieliśmy potrzebę marketingową Canon. Obecność marki na targach informatyczno-technologicznych IT Future Expo miała być powiązana z promocją serii drukarek imageRUNNER – sprzętów dostosowanych do najwyższych wymogów bezpieczeństwa i pozwalających stworzyć zaawansowane systemy zarządania dokumentami. Produkty te, a przede wszystkim możliwości jakie oferują, kierowane są do administratorów sieci, administratorów bezpieczeństwa danych, dyrektorów technicznych i dyrektorów zarządzających, a także do mniejszych i średnich przedsiębiorców, którzy szukają niezawodnych i kompleksowych rozwiązań. Do tych odbiorców chcieliśmy dotrzeć, dostarczyć im wyczerpującą i praktyczną wiedzę oraz wskazać możliwości i rozwiązania.

image

Postanowiliśmy zdobyć wsparcie dla projektu w postaci najbardziej rozpoznawalnego bloga o IT security – Niebezpiecznik.pl. Ważne było dla nas to, że Niebezpiecznik nie tylko gromadzi specjalistów branżowych i pracuje z największymi firmami, testując ich bezpieczeństwo, ale również potrafi o tym w sposób angażujący opowiadać.

Dlatego też osią komunikacji w ramach kampanii Securido, były materiały i wydarzenia specjalne pozwalające pogłębić swoją wiedzę dotyczącą problemu IT security.

image

Do kogo mówić i czyim głosem?

Projektując odbiorcę kampanii zdecydowaliśmy się kierować komunikat do specjalistów IT security, zarówno niższego szczebla jak administratorzy, programiści, inżynierowie bezpieczeństwa sieci, jak również do ich przełożonych – CTO, nadzorców baz danych oraz prezesów średnich i mniejszych przedsiębiorstw. Wspólnie uznaliśmy, że to ludzie, którzy nie tylko potrzebują wiedzy, ale też aktywnie jej szukają, licząc na to, że znajdą ją w formie, która nie będzie technicznym bełkotem, bądź ofertą reklamową. Przede wszystkim jednak, są to potencjalni nabywcy produktów i rozwiązań Canon, zaspokajających ich potrzebę zabezpieczenia swoich przedsiębiorstw.

image

We współpracy z Niebezpiecznikiem i menadżerami produktów Canon przygotowaliśmy Raport Bezpieczeństwa, dostępny do pobrania na stronie kampanii po podaniu danych, jak stanowisko, czy rozmiar firmy, jaką reprezentuje użytkownik. Raport zawierał kilkadziesiąt stron aktualnej, praktycznej wiedzy, opartej o doświadczenia Canon i Niebezpiecznika. Uzbrojeni w tę wiedzę, użytkownicy mogli rozwiązać quiz wiedzy i test, który determinował, ilu samurajów natchnionych duchem filozofii Securi-do potrzebowaliby, by obronić swoją firmę.

Ci, którzy rozwiązali quiz najlepiej, i najciekawiej odpowiedzieli na pytanie otwarte, pozwalające zaprojektować system zabezpieczeń firmy, bez oglądania się na środki finansowe i osobowe, mogli wygrać akcesoria zabezpieczające (YubiKey, czyli niewielkie urządzenia do ochrony danych, bezpieczniejsze od dwuetapowej weryfikacji za pomocą kodów SMS i chroniące użytkowników przed spoofingiem), a przede wszystkim zaproszenie na ekskluzywny wykład Niebezpiecznik.pl na IT Future Expo.

image

W dniu wydarzenia

Wszystko to jednak było preludium do samego eventu. Na nim, dla gości mieliśmy przygotowane stoisko zaprojektowane zgodnie z motywami przewodnimi kampanii Securi-do, otoczone przez hostów i hostessy w tradycyjnych japońskich strojach. Goście mogli też odwiedzić wydzieloną strefę, w której częstowano ich zieloną herbatą oraz zachęcano do lektury wydrukowanego Raportu Bezpieczeństwa. W ramach prelekcji na konferencji odbyła się dyskusja panelowa między Przemysławem Pająkiem ze Spiders Web.pl, Konstantym Młynarczykiem z Chip.pl, Jakubem Mrugalskim z Niebezpiecznika i Patrykiem Wąsowiczem z Canon. Niedługo później we wspomnianej strefie specjalnej odbył się wykład Jakuba Mrugalskiego z Niebezpiecznika, na którym zebrało się ponad 100 osób. Wykład prezentował różnorakie, często nieoczekiwane i nieintuicyjne zagrożenia bezpieczeństwa stające przez globalnymi przedsiębiorstwami i wskazywał na łatwość z jaką niepożądane osoby mogą uzyskać dostęp do dokumentów i danych, w sytuacji braku procedur, świadomości i zabezpieczeń. Fragment wykładu dotyczący zabezpieczeń urządzeń drukujących możecie obejrzeć poniżej.

Po okresie rejestracji, zebraliśmy ponad 600 zestawów danych od zainteresowanych użytkowników. Dane kontaktowe pogłębiliśmy w kolejnym flighcie kampanii, zapraszając zarejestrowanych użytkowników na webinar będący debatą dotyczącą bezpieczeństwa danych i RODO z przedstawicielami SpidersWeb, Niebezpiecznika i Canon Polska. W ramach pogłębienia informacji, prosiliśmy użytkowników o podanie konkretnych potrzeb ich przedsiębiorstw związanych z IT Security. Zebraliśmy w ten sposób prawie 300 wielowymiarowych danych kontaktowych, które trafiły do działu sprzedaży Canon. 

Ostatecznie, spójna komunikacja i wyraźna, unikalna obecność klienta na IT Future Expo pozwoliła nam i działowi marketingu B2B Canon wybić się z klastra komunikacyjnego, realizując linię kreatywną w oryginalny sposób. Szereg elementów komunikacji było spójnych z kreatywnym fundamentem kampanii, co zaowocowało efektywnością w zbieraniu leadów sprzedażowych.

fotografie – źródło: spidersweb.pl 

REALIZACJA:

Canon:
Anna Bobrowska – Senior Marketing Specialist
Patryk Wąsowicz – Product Business Developer
Rafał Placzyński – Product & Applications Business Developer BIS
Ilona Witczak-Wilińska – Marketing Specialist
Katarzyn Kluza – PR & Marketing Specialist Services/B2B

FFW:
Maciej Małek – Account Manager
Tomasz Mazur – Art Director
Anna Kućma – Graphic Designer
Bartosz Bielecki – strategia / kreacja / copy
Jakub Mazurkiewicz – strategia / kreacja

Za produkcję oprawy oraz koordynację obecności marki na wydarzeniu IT Future Expo była odpowiedzialna agencja:
MOBY DiCK COMMUNICATIONS
za obsługę odpowiedzialny był Paweł Soroka – Key Account Manager

Jak Ci sie podobał nasz artykuł?

Przepraszamy,
ta funkcja jest obecnie niedostępna.