Śmiałym szczęście sprzyja!

Czasem wpadają nam w ręce bombowe i superwymagające projekty, które wywracają życie do góry nogami. Tak było z TĄ książką.

25-lecie istnienia firmy to zawsze wielkie wydarzenie w jej życiu. Nie inaczej było w Volkswagen Poznań, który swoje ćwierćwiecze obchodzi w tym roku. Z tej okazji 12 miesięcy wcześniej ogłosił przetarg na okolicznościowy album (a właściwie dwa albumy, bo w dwóch wersjach językowych), który mieliśmy przyjemność wygrać. Na początku, jak w dobrym filmie akcji, dramaturgia była umiarkowana i niczym niefrasobliwy bohater czekaliśmy na materiały w poczuciu, że mamy mnóstwo czasu.

Polski tekst nadszedł w grudniu zeszłego roku. Autorem był Hubert Wohlan, polski dziennikarz i tłumacz specjalizujący się w tematyce relacji polsko-niemieckich, od blisko 40 lat mieszkający w Niemczech. Nad historią Volkswagen Poznań pracował przez prawie dwa lata, jeżdżąc po Polsce i Niemczech, i rozmawiając ze wszystkimi, którzy mieli znaczący wpływ na rozwój firmy. Uzbierał setki anegdot i relacji, które ułożył w zgrabną i bardzo ciekawą opowieść o rodzącym się biznesie, mieszącą się w 200 tysiącach znaków (bagatela!).

W tym czasie kilkuosobowy zespół po stronie Volkswagen Poznań zajmował się kompletowaniem materiału zdjęciowego z 25 lat. Bębny skanerów rozgrzały się do czerwoności, a nasz serwer tracił oddech od setek potężnych skanów archiwalnych fotografii. Naszym zadaniem było zaprojektowanie makiety książki, stylistyczne i redakcyjne dopracowanie tekstów w języku polskim i niemieckim, korekta, skład graficzny, przygotowanie do druku oraz druk. A w międzyczasie zmiany, zmiany, zmiany. Czyli cała produkcyjna robota.

image

Nie obyło się oczywiście bez kryzysów. Miesiąc przed planowanym drukiem wycofała się drukarnia, z którą byliśmy umówieni na produkcję. O przesunięciu terminu nie było mowy, bo książka musiała dotrzeć do klienta 10 czerwca ze względu na konieczność dołączenia jej do vipowskich zaproszeń na imprezę jubileuszową. Jako że był to czas druku książek na Warszawskie Targi Książki, znalezienie szybko nowego wykonawcy graniczyło z cudem. Ale cuda się zdarzają, a śmiałym szczęście sprzyja 😉 Po dwóch tygodniach negocjacji mieliśmy zaklepaną drukarnię.

Kolejne wyzwanie nadciągnęło z Poznania – klient zdecydował o zmianie formatu książki, co z jednej strony nas ucieszyło, bo efekt był znacznie lepszy (choć droższy), ale z drugiej oznaczało przeskładanie połowy złożonego albumu od nowa.

Czas kurczył się nieubłaganie, do terminu wysyłki do druku został tydzień, a my wciąż składaliśmy, wymienialiśmy zdjęcia, wprowadzaliśmy poprawki do tekstów, robiliśmy korekty. Gdy w końcu w połowie maja (w terminie!) nasza praca trafiła do druku, przez kolejne trzy tygodnie z drżeniem serca czekaliśmy na efekt.

Dziś trudno nam udawać skromność. Jesteśmy dumni z tego projektu, okupionego ogromem pracy wielu osób, nerwów i adrenaliny. Efekt jest świetny, klient zadowolony, a każdy z 11 tysięcy pracowników ma okazję zapoznać się z 25-letnią historią swojej firmy podanej w mega atrakcyjnej formie. SATYSFAKCJA!

image

Szczegóły projektu:

Hubert Wohlan „25 lat Volkswagen Poznań”/ „25 Jahre Volkswagen Poznań”

Nakład 12.000 (wersja polska) i 1000 (wersja niemiecka)

148 stron, oprawa twarda, format 200×200 mm

Zespół odpowiedzialny za projekt po stronie FFW:
Zuzanna Matyjek (redaktor, szef działu custom publishing FFW Communication)
Tomasz Mazur (szef działu graficznego)
Paweł Boczkowski (grafik)
FOT. Paweł Boczkowski

Jak Ci sie podobał nasz artykuł?

Przepraszamy,
ta funkcja jest obecnie niedostępna.